Biuletyn Informacji Publicznej
StartZadaj pytanieeKartkiStara strona Szukaj
Wiadomości z Polski   |   Wiadomości ze Świata   |   Rozkład PKP   |   Rozkład PKS   |   Rozkład LOT   |   Kursy walut   |   Giełda   |   Lotto   |   Pogoda   |   
WiadomościArchiwum wiadomościOgłoszenia i komunikatyZNANI DZIERZGONIANIEInformacje ogólnePlan miastaAtrakcje turystycznePlan gminyHistoria DzierzgoniaRowerowy Szlak Zamków PowiślaHerb DzierzgoniaBaza noclegowaSzlak Zamków GotyckichOcalić Narodową Spuściznę - Kapliczki PrzydrożneSzlaki rowerowe w okolicach DzierzgoniaGimnazjumZespół Szkół im. Cypriana Kamila Norwida w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. św. Wojciecha w BągarcieSzkoła Podstawowa w BrukuTęczowe Przedszkole w DzierzgoniuDzierzgoński Ośrodek KulturyZdjęciaWładze gminyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza DzierzgoniaReferat FinansowyReferat OrganizacyjnyReferat Techniczno-InwestycyjnyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza Dzierzgonia 2016Referat ds. Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Ochrony ŚrodowiskaUrząd Stanu Cywilnego/ stanowisko ds. działalności gospodarczejReferat Spraw Społecznych, Obywatelskich, Oświaty, Kultury i ZdrowiaTelefony kontaktoweDane teleadresoweSkład Rady MiejskiejOgłoszenia o sesjachOgłoszenia i sprawozdaniaTerminy dotyczące opłat i podatkówPoradnik klientaZamówienia publiczneEuropejski Fundusz SpołecznyProgram Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013Regionalny Program OperacyjnyNorweski Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru GospodarczegoRegionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 - PSZOKRemont Pomieszczeń Dzierzgońskiego Ośrodka Kultury w ramach zadania Infrastruktura Domów KulturyRemont zewnętrznej połaci dachu na Dzierzgońskim Ośrodku KulturyUtworzenie i wyposażenie placówki Senior + dofinansowanego w ramach Programu Wieloletniego "Senior +" na lata 2015-2020, Edycja 2017"Wzmacniamy gminne przedszkola" - cykl kompleksowych działań na rzecz rozwoju i poprawy jakości przedszkolnej w Gminie DzierzgońAzbestHarmonogram usług wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy DzierzgońUchwałyPodmioty odpowiedzialne za odbiór odpadów z terenu Gminy DzierzgońDruki do pobraniaPUNKT SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW (PSZOK)Osiągnięte poziomy recyklinguMiejsca zagospodarowania odpadówAnaliza stanu gospodarki odpadami komunalnymiRejestr Działalności RegulowanejI „ABC o azbeście”II „Azbestowe archiwum”Godziny otwarcia centrum sportowo rekreacyjnegoGodziny otwarcia boiska ORLIKPodstawowe InformacjePodmiotyAktualnościHistoria regionuKontakt

Referat Spraw Społecznych, Obywatelskich, Oświaty, Kultury i Zdrowia

REFERAT SPRAW SPOŁECZNYCH, OBYWATELSKICH, OŚWIATY, KULTURY i ZDROWIA

 

Kierownik: Alicja Podlewska

tel. 552762454

sekretarz@dzierzgon.pl


Zadania referatu: 

A. W zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych:

1) prowadzenie ewidencji ludności oraz związanej z tym dokumentacji,

2) prowadzenie spraw i przekazywanie informacji w systemie PESEL dla WKU i innych organów i urzędów, w tym nadawanie i upowszechnianie numeru ewidencyjnego w ramach wdrażania systemu PESEL,

3) nadzór nad wykonywaniem obowiązku meldunkowego oraz wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,

4) wprowadzanie zmian do terenowej bazy danych ewidencji ludności na podstawie zgłoszeń meldunkowych, postanowień sądów i decyzji administracyjnych,

5) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie,

6) ustalanie tożsamości osób legitymujących się jednakowymi danymi,

7) udostępnianie danych osobowych oraz odmowa udostępniania informacji osobowych,

8) prowadzenie kartotek: wydanych dowodów osobistych, osób zmarłych, osób, które wyjechały za granicę,

9) sporządzanie wykazu dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,

10) prowadzenie rejestru wyborców oraz sporządzanie spisów wyborców dla wyborów i referendów,

11) informowanie dyrektorów przedszkola, szkół i placówek o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku 3 - 18 lat.


B. W zakresie spraw obywatelskich i społecznych:

1) przyjmowanie zawiadomień, wydawanie decyzji w sprawach zgromadzeń publicznych oraz nadzór nad ich przebiegiem,

2) wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych oraz kontrola przestrzegania zasad ich przeprowadzania,

3) sprawy repatriacji i narodowościowe.


C. W zakresie oświaty:

1. Prowadzenie oraz nadzór nad działalnością szkół i przedszkola w zakresie wynikającym z obowiązku organu prowadzącego, a w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, łączeniem i likwidacją przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,

2) koordynacja i nadzór nad przedszkolami, szkołami podstawowymi i gimnazjami poprzez:

a) zapewnienie warunków obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej,

b) opiniowanie pod względem rzeczowym planów finansowych,

c) podejmowanie działań zmierzających do zapewnienia odpowiednich warunków działania, w tym bezpiecznych, higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,

d) podejmowanie działań w celu wyposażenia w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, wychowania i innych zadań statutowych,

e) współdziałanie z właściwymi komórkami Urzędu przy ustalaniu potrzeb remontowych obiektów przedszkolnych i szkolnych,

3) przygotowanie projektu planu sieci publicznych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz granic ich obwodów,

4) współdziałanie z Kuratorem Oświaty w realizacji programu wychowawczo-dydaktycznego w placówkach oświaty,

5) realizacja zaleceń wynikających z czynności nadzoru organu sprawującego nadzór pedagogiczny,

6) analizowanie i opiniowanie projektów organizacyjnych przedszkola i szkół,

7) organizowanie konkursów na stanowisko dyrektora przedszkola i szkół,

8) prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym oraz doskonaleniem zawodowym nauczycieli przedszkola i szkół,

9) opracowanie zasad (regulaminów) wynagradzania nauczycieli przedszkola i szkół,

10) opracowanie zasad odpłatności za pobyt dzieci w przedszkolu publicznym,

11) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Burmistrza nauczycielom i uczniom,

12) opracowanie okresowych zbiorczych analiz i danych statystycznych na potrzeby Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Finansów,

13) koordynowanie współpracy szkół ze stowarzyszeniami kultury, kultury fizycznej i turystyki w celu jej upowszechniania,

14) organizowanie wymiany międzynarodowej dzieci i młodzieży szkolnej,

15) współpraca z zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewniania opieki zdrowotnej nad dziećmi w przedszkolu i szkołach,

16) organizowanie wspólnie z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej pomocy społecznej dla najuboższych uczniów,

17) kontrola spełniania obowiązku nauki,

18) prowadzenie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej w zakresie przypisanym jednostkom samorządu terytorialnego,

19) organizacja i nadzór dowozu uczniów do szkół gminnych,

20) organizowanie i realizowanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów (stypendia i zasiłki szkolne),

21) prowadzenie spraw związanych z refundacją pracodawcom kosztów nauki zawodu.

22) prowadzenie rejestru szkół i placówek niepublicznych na terenie gminy,

23) nadzór i prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego,

24) zbieranie informacji na temat źródeł pozyskiwania dodatkowych środków finansowych pochodzących z programów pomocowych i funduszy strukturalnych przeznaczonych na oświatę,

25) merytoryczne przygotowanie wniosków o przyznanie środków z funduszy pomocowych na realizację projektów oświatowych,

26) przeprowadzanie procedur zamówień publicznych, monitoring, sprawozdawczość, rozliczanie w zakresie realizowanych projektów oświatowych.


D. W zakresie reagowania kryzysowego, zagrożenia powodziowego, OC, spraw wojskowych, bhp, ppoż.:

1) wykonywanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej,

2) przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,

3) prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o konieczności sprawowania przez żołnierzy bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny oraz uznaniu ich za jedynych żywicieli rodzin,

4) reklamowanie osób od obowiązku pełnienia służby wojskowej, w tym w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny,

5) orzekanie o przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin, na pokrywanie należności mieszkaniowych, opłat eksploatacyjnych i świadczeń rekompensujących,

6) wykonywanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi,

7) nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,

8) organizowanie akcji kurierskiej w celu natychmiastowego doręczenia kart powołania do stawienia się w jednostkach żołnierzy rezerwy,

9) prowadzenie spraw dotyczących uwzględniania postulatów odnoszących się do potrzeb Sił Zbrojnych przekazywanych przez upoważnione do tego organy lub organy obrony cywilnej.

11) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, obronnością kraju, stanem bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników oraz ochrony przeciwpożarowej Urzędu,

12) zabezpieczenie warunków sprawnego funkcjonowania OSP,

13) współpraca z Państwową Strażą Pożarną w zakresie koordynacji prac systemu ratowniczo - gaśniczego,

14) analiza i ocena stanu ochrony przeciwpożarowej Gminy,

15) planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,

16) prowadzenie dokumentacji formacji obrony cywilnej, przyjęcia ludności przybyłej w wyniku ewakuacji, sprzętu obrony cywilnej i innej,

17) planowanie i zaopatrywanie formacji obrony cywilnej oraz ludności w sprzęt i środki ochrony indywidualnej,

18) prowadzenie archiwum zakładowego,

19) organizowanie akcji ratowniczej w razie powodzi.


E. W zakresie współpracy z zagranicą:

1) koordynacja działań komórek organizacyjnych Urzędu, gminnych jednostek organizacyjnych oraz innych podmiotów w zakresie współpracy z instytucjami i organizacjami Unii Europejskiej, państw Unii oraz międzynarodowymi zrzeszeniami społeczności lokalnych i regionalnych, których członkiem jest Gmina,

2) współpraca z instytucjami, fundacjami, funduszami i innymi organizacjami dysponującymi środkami pochodzącymi ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi,

3) poszukiwanie i analiza informacji o:

a) możliwościach uzyskania przez Gminę środków ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi oraz kredytów preferencyjnych,

b) zasadach sporządzania niezbędnych wniosków i dokumentacji w celu uzyskania środków ze źródeł zagranicznych,

4) udział w konferencjach, naradach i szkoleniach dotyczących współpracy w zakresie określonym w pkt. 2 i 3,

5) reprezentowanie Gminy w bieżących kontaktach z międzynarodowymi zrzeszeniami społeczności lokalnych i regionalnych, których członkiem jest Gmina,

6) zapewnienie kompleksowej obsługi delegacji zagranicznych przebywających w Gminie na zaproszenie władz Gminy,

7) tłumaczenie bieżącej korespondencji zagranicznej w języku angielskim na potrzeby Urzędu,

8) inicjowanie wspólnych przedsięwzięć gospodarczych, kulturalnych, naukowych, sportowych w ramach zawartych porozumień i umów z zagranicznymi miastami partnerskimi,

9) realizowanie we współpracy z zainteresowanymi jednostkami organizacyjnymi gminy oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego przedsięwzięć promocyjnych,

10) przygotowywanie podróży zagranicznych Burmistrza i osób przez niego delegowanych,

11) uczestnictwo Gminy w prezentacjach i wystawach międzynarodowych.


F. W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi:

1) współpraca z rządowymi i pozarządowymi agendami oraz organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Gminy, a w szczególności:

a) określenie zasad współpracy ze stowarzyszeniami, instytucjami, organizacjami prowadzącymi działalność kulturalną, sportową i rekreacyjną, integracji osób niepełnosprawnych,

b) współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami wspierającymi działalność organizacji pozarządowych,

c) prowadzenie całości spraw związanych z przyjmowaniem oraz analizowaniem ofert składanych przez organizacje pozarządowe, dotyczących planowanej realizacji zadań własnych gminy,

d) planowanie, nadzór i kontrola wykorzystania przyznanych dotacji organizacjom pozarządowym, e) współdziałanie z referatami w zakresie konsultacji i pozyskiwania informacji niezbędnych do oceny działalności organizacji pozarządowych działających w gminie,

f) sporządzanie umów i porozumień na realizację zadań zleconych,

g) rozliczanie środków finansowych, przeznaczonych na działalność organizacji pozarządowych,

h) kontrola prawidłowości wydatkowania przydzielonych środków na realizację zadań,

2) koordynowanie spraw związanych z przynależnością Gminy do stowarzyszeń i związków,

3) współdziałanie przy realizacji wspólnych przedsięwzięć ze stowarzyszeniami, fundacjami i organizacjami społecznymi.


G. W zakresie upowszechniania kultury:

1) opiniowanie planów i programów upowszechniania kultury,

2) prowadzenie ewidencji (rejestru) instytucji i placówek kultury,

3) inspirowanie działań w zakresie współpracy placówek oświatowych, instytucji i stowarzyszeń kultury, sportu i rekreacji,

4) współdziałanie przy realizacji zadań wynikających z ustawy o upowszechnianiu kultury z Dyrektorem Dzierzgońskiego Ośrodka Kultury w Dzierzgoniu,

5) pomoc organizacyjna i współpraca w prowadzeniu gminnych instytucji kultury oraz innych placówek upowszechniania kultury prowadzone przez osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne na terenie miasta i gminy,

6) wyrażanie opinii w sprawie likwidacji gminnych instytucji kultury, przyjmowanie zawiadomień o zamiarze likwidacji gminnych instytucji kultury,

7) współdziałanie ze społecznym ruchem kulturalnym, opiniowanie powierzania społecznym i pozarządowym organizacjom realizację zadań z zakresu upowszechniania kultury i środków finansowych na ich realizację,

8) nadzór na działalnością jednostek upowszechniania kultury: sporządzanie analiz działalności, ocen i informacji zbiorczych dotyczących działalności instytucji kultury,

9) współdziałanie w zakresie organizacji imprez masowych i innych imprez, których organizatorem jest Gmina oraz stowarzyszenia prowadzące działalność kulturalną, ekologiczną, sportową i rekreacyjną, integracji osób niepełnosprawnych,

10) prowadzenie ewidencji (rejestru) dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków,

11) zapewnienie ochrony zabytków kultury i pomników oraz podejmowanie w nagłych wypadkach decyzji w celu zabezpieczenia zabytków i zawiadomienie o zagrożeniu właściwych organów,

12) oznakowania zabytków nieruchomych,

13) opieka nad pomnikami i miejscami pamięci,

14) przygotowywanie wniosków o wpis do rejestru zabytków,

15) przyjmowanie zawiadomień o ujawnieniu przedmiotu zabytkowego,

16) opiniowanie projektów statutów gminnych instytucji kultury,

17) pomoc w opracowywaniu wniosków przez beneficjentów o dofinansowanie wydarzeń kulturalnych o charakterze ponadlokalnym skierowanych do Starostwa Powiatowego ,Urzędu Marszałkowskiego, Euroregionu BAŁTYK i innych instytucji lub fundacji,

18) współdziałanie przy opracowaniu kalendarza imprez rekreacyjnych, kulturalnych i sportowych oraz jego opiniowanie.


H. W zakresie promocji:

1) realizowanie we współpracy z zainteresowanymi jednostkami organizacyjnymi oraz innymi podmiotami przedsięwzięć promocyjnych, wynikających z podpisanych przez Gminę porozumień o współpracy,

2) opracowywanie oraz udział w opracowywaniu przez inne podmioty materiałów (biuletynów, folderów, informatorów, map, itp.) promujących osiągnięcia i możliwości gospodarcze oraz walory Gminy,

3) udział w targach, wystawach, konferencjach i innych imprezach poświęconych promocji Gminy,

4) współpraca w zakresie promocji Gminy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami krajowymi i zagranicznymi,

5) koordynowanie i organizacyjne przygotowanie tzw. „miękkich” wniosków na współfinansowanie ze środków budżetowych i pomocowych przedsięwzięć realizowanych przez Gminę przy współpracy referatów i samodzielnych stanowisk pracy, w tym:

a) przygotowywanie wniosków i projektów ,

b) lobbing i monitoring złożonych projektów i wniosków,

c) wdrażanie programów,

d) kontrola terminów realizacji przedsięwzięć, wydatkowanych środków i rozliczeń,

e) przygotowywanie i opracowywanie wniosków i ankiet konkursowych,

6) opracowywanie i realizacja strategii promowania Gminy,

7) koordynowanie działań promocyjnych (promocji kulturalnej, turystycznej, gospodarczej i zagranicznej), przygotowywanie i organizowanie oprawy promocyjnej imprez z udziałem Gminy,

8) podejmowanie działań na rzecz tworzenia pozytywnego wizerunku Gminy w kraju i za granicą (promocja zewnętrzna),

9) podejmowanie wszelkich działań na rzecz tworzenia pozytywnego wizerunku Gminy wśród mieszkańców (promocja wewnętrzna),

10) współpraca przy opracowywaniu strony internetowej Gminy.


I. W zakresie sportu, kultury fizycznej i rozwoju turystyki:

1) opracowywanie kierunków i programów rozwoju kultury fizycznej, sportu i turystyki oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji,

2) współpraca w zakresie kultury fizycznej, sportu i turystki z innymi samorządami, związkami i organizacjami sportowymi,

3) nadzór nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych mających siedzibę na terenie gminy,

4) współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami turystycznymi,

5) wnioskowanie w zakresie remontów i inwestycji gminnych obiektów sportowo-rekreacyjnych i turystycznych,

6) prowadzenie ewidencji (rejestru) obiektów i urządzeń sportowo- rekreacyjnych,

7) współdziałanie ze społecznym ruchem sportowym, opiniowanie, powierzania społecznym i pozarządowym organizacjom realizację zadań z zakresu sportu masowego i kultury fizycznej oraz i środków finansowych na ich realizację,

8) współdziałanie z nauczycielami wychowania fizycznego przy organizowaniu imprez sportowo-rekreacyjnych.


J. W zakresie zdrowia:

1) tworzenie, przekształcanie i likwidacja zakładów opieki zdrowotnej,

2) współdziałanie przy zwalczaniu chorób zakaźnych,

3) inicjowanie, propagowanie i organizowanie akcji profilaktycznych,


K. W zakresie Biuletynu Informacji Publicznej:

1) wprowadzanie danych do Biuletynu Informacji Publicznej na zasadach określonych przepisami,

2) dokonywanie zmian treści informacji publicznych udostępnionych na podmiotowej stronie biuletynu,

 

3) uzupełnianie biuletynu o nowe treści informacji publicznych.  

W górę
Wiadomości
16-08-2017
I stopień zagrożenia pogodowego
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje wystąpienie burz z opadami deszczu od 10 mm do 20 mm (lokalnie do 40 mm) oraz porywami wiatru do 70 km/h, przewiduje się także lokalnie opady gradu.Prawdopodobieństwo: 80% (Burze z gradem). Jest to pierwszy (najlżejszy) stopień zagrożenia pogodowego, jednak prosimy o bieżące monitorowanie sytuacji na mapach pogodowych, aby uniknąć ewentualnych strat materialnych. http://pogodynka.pl/ostrzezenia
czytaj więcej...
16-08-2017
Drodzy mieszkańcy POMAGAMY!
"Drodzy mieszkańcy miasta Dzierzgoń i okolic! Apeluję o pomoc w zbiórce na rzecz poszkodowanych rejonów Borów Tucholskich i Kaszub po piątkowej nawałnicy. Wiele okolicznych miejscowości wciąż odcięta jest od świata, pozbawiona prądu i wody. Rzeczy najbardziej potrzebne to:Kołdry, śpiwory, koce, ręczniki, baterie, latarki, łopaty, miotły, grabie, folie malarskie i spożywcze, benzyna 95, smary do pił, plandeki (nawet dziurawe), rękawice, worki na śmieci, naczynia jednorazowe, świece, ręczniki papierowe, papier toaletowy, woda, napoje w małych butelkach, żywność długoterminowa, jeżeli ktoś posiada agregat bądź przyczepę kempingową (na jakiś czas). Zbiórkę organizuję w Dzierzgoniu ul. Odrodzenia 4, I piętro w godz. 9-16 do 18.08.2017Po godzinie 16 proszę się kontaktować na numer 505 593 048 Nie bądźmy obojętni i okażmy solidarność z poszkodowanymi!" Barbara Stańko-Jurczyńska
czytaj więcej...
14-08-2017
Festiwal Smaków - Zjazd Food Trucków
W niedzielę 13 sierpnia na skwer przy Dzierzgońskim Ośrodku Kultury wjechały pojazdy wypełnione pysznym jedzeniem. Niemal przez cały dzień można było skosztować smakołyków z całego świata: zrollowane lody tajskie, kubańskie sandwiches, wołowa kofta oraz tortilla to tylko wybrane pozycje z bogatego menu restauracji na kółkach. Oprócz pysznego jedzenia przygotowaliśmy moc atrakcji dla najmłodszych: trening na trampolinach z Rusz się z Beti, malowanie twarzy, brokatowe tatuaże, plecione warkoczyki, gigantyczne bańki mydlane, miejsce do malowania farbami, wata cukrowa oraz popcorn. Kurz po imprezie opadł, ale emocje nadal w nas. Było smacznie, kolorowo i wesoło. Dziękujemy za tak liczne przybycie Wam mieszkańcy i goście Dzierzgonia! Mamy nadzieję, że to wydarzenie będzie odbywać się co roku. Macie ochotę? Więcej zdjęć DOK
czytaj więcej...
14-08-2017
Festiwal Czterech Kultur
Zapraszamy Państwa na Festiwal Czterech Kultur!Już 19 sierpnia (sobota) od godz. 17:00 przed Dzierzgońskim Ośrodkiem Kultury :D
czytaj więcej...
11-08-2017
Ocena jakości wody w miejscu wykorzystywanym do kąpieli
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Malborku stwierdza, że woda w Jeziorze Kuksy jest przydatna do kąpieli.
czytaj więcej...

Kalendarz

Fotogaleria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copytright © 2008 Gmina Dzierzgoń. Wszelkie prawa zastrzeżone. Licznik odwiedzin: 1234330
webmasters: K.S. & S.R.