Biuletyn Informacji Publicznej
StartZadaj pytanieeKartkiStara strona Szukaj
Wiadomości z Polski   |   Wiadomości ze Świata   |   Rozkład PKP   |   Rozkład PKS   |   Rozkład LOT   |   Kursy walut   |   Giełda   |   Lotto   |   Pogoda   |   
WiadomościArchiwum wiadomościOgłoszenia i komunikatyZNANI DZIERZGONIANIEInformacje ogólnePlan miastaAtrakcje turystycznePlan gminyHistoria DzierzgoniaRowerowy Szlak Zamków PowiślaHerb DzierzgoniaBaza noclegowaSzlak Zamków GotyckichOcalić Narodową Spuściznę - Kapliczki PrzydrożneSzlaki rowerowe w okolicach DzierzgoniaGimnazjumZespół Szkół im. Cypriana Kamila Norwida w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. św. Wojciecha w BągarcieSzkoła Podstawowa w BrukuTęczowe Przedszkole w DzierzgoniuDzierzgoński Ośrodek KulturyZdjęciaWładze gminyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza DzierzgoniaReferat FinansowyReferat OrganizacyjnyReferat Techniczno-InwestycyjnyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza Dzierzgonia 2016Referat ds. Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Ochrony ŚrodowiskaUrząd Stanu Cywilnego/ stanowisko ds. działalności gospodarczejReferat Spraw Społecznych, Obywatelskich, Oświaty, Kultury i ZdrowiaTelefony kontaktoweDane teleadresoweSkład Rady MiejskiejOgłoszenia o sesjachOgłoszenia i sprawozdaniaTerminy dotyczące opłat i podatkówPoradnik klientaZamówienia publiczneEuropejski Fundusz SpołecznyProgram Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013Regionalny Program OperacyjnyNorweski Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru GospodarczegoRegionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 - PSZOKRemont Pomieszczeń Dzierzgońskiego Ośrodka Kultury w ramach zadania Infrastruktura Domów KulturyRemont zewnętrznej połaci dachu na Dzierzgońskim Ośrodku KulturyUtworzenie i wyposażenie placówki Senior + dofinansowanego w ramach Programu Wieloletniego "Senior +" na lata 2015-2020, Edycja 2017"Wzmacniamy gminne przedszkola" - cykl kompleksowych działań na rzecz rozwoju i poprawy jakości przedszkolnej w Gminie DzierzgońAzbestHarmonogram usług wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy DzierzgońUchwałyPodmioty odpowiedzialne za odbiór odpadów z terenu Gminy DzierzgońDruki do pobraniaPUNKT SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW (PSZOK)Osiągnięte poziomy recyklinguMiejsca zagospodarowania odpadówAnaliza stanu gospodarki odpadami komunalnymiRejestr Działalności RegulowanejI „ABC o azbeście”II „Azbestowe archiwum”Godziny otwarcia centrum sportowo rekreacyjnegoGodziny otwarcia boiska ORLIKPodstawowe InformacjePodmiotyAktualnościHistoria regionuKontakt

Referat ds. Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Ochrony Środowiska

REFERAT DS. GOSPODARKI KOMUNALNEJ, NIERUCHOMOŚCI I OCHRONY ŚRODOWISKA


Kierownik - Joanna Kossakowska

joanna.kossakowska@dzierzgon.pl


p.o. Kierownika, Stanowisko ds. ochrony środowiska - Wojciech Budziński

wojciech.budzinski@dzierzgon.pl


Zadania referatu

A. W zakresie nieruchomości i geodezji:

1) gospodarka nieruchomościami stanowiącymi gminny zasób nieruchomości w zakresie ustalonym w ustawie o gospodarce nieruchomościami oraz w wydanych na jej podstawie przepisach wykonawczych, w szczególności:

a) tworzenie zasobu nieruchomości na cele zabudowy Gminy, sporządzanie dla nich dokumentacji geodezyjno - projektowej,

b) zbywanie nieruchomości zabudowanych i przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, użyczenie, trwały zarząd oraz ich przekazywanie na cele szczególne,

c) wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości,

d) podziały nieruchomości,

e) zlecanie ustalenia ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,

f) przygotowywanie projektów aktów prawnych ustalających ceny i wysokość opłat za grunty, budynki, lokale i inne obiekty,

g) orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania wieczystego, użytkowania lub prawa trwałego zarządu,

2) ustanawianie hipoteki zwykłej zabezpieczającej wierzytelności Gminy,

3) przygotowywanie projektów uchwał Rady dotyczących nabycia, zbycia, wydzierżawienia i najmu komunalnych nieruchomości gruntowych na okres dłuższy niż trzy lata,

4) określanie udziału we współużytkowaniu wieczystym gruntów przy sprzedaży lokali,

5) określenie wielkości udziałów właścicieli poszczególnych lokali we współwłasności domu oraz współużytkowaniu gruntu po dokonaniu przebudowy, nadbudowy lub rozbudowy,

6) opracowywanie projektów zasad przeznaczenia do sprzedaży lokali w domach wielomieszkaniowych,

7) przygotowywanie projektów decyzji w sprawie oddawania nieruchomości w trwały zarząd oraz orzekanie o wygaśnięciu prawa trwałego zarządu,

8) prowadzenie postępowania w sprawie ustalania cen gruntów, budynków, lokali i urządzeń trwale z gruntem związanych,

9) aktualizacja opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntów,

10) przygotowywanie projektów decyzji w sprawie dodatkowych opłat za niezagospodarowanie gruntu w terminie,

11) zagospodarowanie wspólnot gruntowych,

12) prowadzenie spraw z zakresu przekształcania prawa użytkowania wieczystego nieruchomości przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,

13) przygotowywanie projektów informacji o stanie mienia komunalnego w części dotyczącej nieruchomości komunalnych,

14) występowanie z wnioskiem do Sądu Rejonowego w Kwidzynie Zamiejscowy Oddział Ksiąg Wieczystych w Sztumie o zakładanie ksiąg wieczystych dla nieruchomości będących własnością gminy,

15) współdziałanie z kancelarią notarialną w zakresie :

a) przygotowania aktów sprzedaży nieruchomości stanowiących własność gminy i uczestnictwo przy sprzedaży jako pełnomocnik,

b) przejmowanie gruntów i nieruchomości zabudowanych od Agencji Nieruchomości Rolnych oraz innych podmiotów, niezbędnych dla realizacji zadań Gminy.

16) dokonywanie rozgraniczenia nieruchomości :

a) wydawanie postanowień o wszczęciu postępowania o rozgraniczeniu nieruchomości,

b) wydawanie upoważnienia dla geodety do wykonania ustalenia przebiegu granic,

c) wydawanie decyzji administracyjnej o rozgraniczeniu nieruchomości,

d) ocena prawidłowości wykonania czynności ustalenia przebiegu granic nieruchomości przez geodetę oraz zgodności sporządzonych dokumentów z przepisami, zwrot geodecie dokumentacji do uzupełnienia,

e) przyjmowanie dokumentacji rozgraniczeniowej w przypadku, gdy nie dojdzie do zawarcia ugody lub nie ma podstaw prawnych do wydania decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości,

17) umarzanie postępowania administracyjnego i przekazanie sprawy z urzędu do rozpatrzenia sądowi,

18) przesyłanie ostatecznych decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości do sądów rejonowych właściwych do prowadzenia ksiąg wieczystych i do właściwego starosty,

19) wydawanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości:

a) wnioskowanie o ujawnienie w księdze wieczystej praw gminy do działek gruntu wydzielonych pod drogi,

b) prowadzenie postępowania związanego z ustaleniem odszkodowania za działki gruntu, które przeszły własność gminy lub co do których gmina uzyskała prawo użytkowania wieczystego, a także z tytułu wygaśnięcia tego prawa,

20) prowadzenie postępowania dotyczącego ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku jej podziału,

21) prowadzenie ewidencji gruntów stanowiących własność gminy Dzierzgoń.


B. W zakresie rozwoju Gminy:

1) współpraca ze stowarzyszeniami i związkami międzygminnymi w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć dotyczących infrastruktury komunalnej,

2) prowadzenie spraw dotyczących przekształceń własnościowych gminnych jednostek organizacyjnych,

3) prowadzenie spraw związanych z przystąpieniem Gminy do spółek lub przekazania do nich majątku Gminy.


C. W zakresie gospodarki komunalnej:

1) współudział w opracowywaniu planów budowy, modernizacji i remontów urządzeń komunalnych Gminy,

2) nadzór nad realizacją zadań przez inne podmioty w zakresie prawidłowego funkcjonowania urządzeń komunalnych, szczególnie w zakresie:

a) zaopatrzenia ludności w wodę,

b) odprowadzania ścieków,

c) wywozu nieczystości stałych i płynnych,

3) współpraca przy realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych lub modernizacyjnych Gminy zapewniających pożądany rozwój i właściwe funkcjonowanie usług komunalnych, szczególnie w zakresie zaopatrzenia gospodarstw domowych w ekologiczne nośniki ciepła,

4) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat za usługi komunalne w zakresie ustalonym w obowiązujących przepisach,

5) współpraca z referatami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie spraw dotyczących realizacji i finansowania remontów,

6) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych,

7) prowadzenie ewidencji nazw ulic i placów w mieście oraz nadawanie numeracji porządkowej nieruchomościom.


D. W zakresie spraw lokalowych:

1) opracowanie i realizowanie zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy oraz kryteriów wyboru osób, z którymi umowy najmu powinny być zawierane w pierwszej kolejności,

2) rozpatrywanie wniosków o zawarcie umowy o najem lokalu mieszkalnego wchodzącego w skład zasobu mieszkaniowego Gminy,

3) określenie kryteriów przyznawania lokali socjalnych,

4) opracowywanie projektów list oraz list ostatecznych, wskazujących osoby, z którymi w danym roku będą zawierane umowy najmu w pierwszej kolejności,

5) przygotowywanie dokumentacji i przeprowadzanie postępowania w sprawie wyłonienia najemcy lokali użytkowych,

6) kwalifikowanie osób do wykonania we własnym zakresie remontu lokalu mieszkalnego, który został przeznaczony na ten cel,

7) załatwianie spraw związanych z zamianami lokali mieszkalnych,

8) opracowywanie propozycji stawek czynszu regulowanego oraz czynszu za lokale socjalne,

9) prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Gminy jako właściciela lokali we wspólnotach mieszkaniowych.


E. W zakresie ochrony środowiska:

1) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć w dziedzinie ochrony środowiska realizowanych przez wszystkie jednostki gospodarcze na terenie Gminy,

2) prowadzanie spraw związanych z regulacją stosunków wodnych na gruntach,

3) współpraca przy organizowaniu akcji ratowniczej w razie powodzi,

4) zobowiązywanie określonych osób do wykonywania prac zabezpieczających przed powodzią lub do dostarczenia posiadanych materiałów,

5) realizacja zadań Gminy określonych w ustawie o utrzymaniu czystości porządku w gminach, w tym przygotowywanie projektów uchwał Rady w tym zakresie,

6) ustanawianie ograniczeń co do czasu pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz środków transportu stwarzających dla środowiska uciążliwości w zakresie hałasu i wibracji,

7) nakazywanie użytkownikowi maszyny lub urządzenia technicznego wykonania czynności ograniczających uciążliwość dla środowiska oraz egzekwowanie tego nakazu w przypadku niezastosowania się do niego przez użytkownika maszyny lub urządzenia,

8) likwidowanie lub przenoszenie hodowli na terenie miasta w przypadku braku właściwych pomieszczeń i nie zachowania podstawowych wymogów sanitarnych,

9) wydawanie pozwoleń na wprowadzanie do środowiska substancji chemicznych oraz zezwoleń na prowadzenie działalności związanej z gospodarką odpadami,

10) zatwierdzanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi,

11) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów dokumentów o środowisku i jego ochronie,

12) prowadzenie spraw dotyczących wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach planowanej inwestycji,

13) tworzenie lub współtworzenie programów i planów w zakresie ochrony środowiska określonych w ustawie o odpadach i ustawie o ochronie przyrody oraz ich wdrożenie i monitorowanie,

14) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości oraz ustalaniem opłat z tego tytułu,

15) wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usunięcie drzew lub krzewów,

16) ewidencja pomników przyrody,

17) podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska,

18) współpraca ze szkołami i przedszkolami w zakresie edukacji ekologicznej,

19) utrzymanie w należytym stanie terenów zieleni miejskiej,

20) realizacja zadań Gminy określonych w ustawie – Prawo geologiczne i górnicze.


F. W zakresie gospodarki odpadami:

1) realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o odpadach w zakresie obsługi właścicieli nieruchomości,

2) obsługa programu komputerowego systemu odbioru odpadów komunalnych,

3) stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi,

4) zbieranie od właścicieli nieruchomości deklaracji ustalających wysokość opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ich weryfikacja,

5) prowadzenie postępowań administracyjnych w stosunku do właścicieli nieruchomości, wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie pobierania, ustanawiania i egzekwowania opłat,

6) ustalanie wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w sytuacjach przewidzianych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

7) wykonywanie zadań w zakresie egzekucji należności za odbieranie i zagospodarowanie odpadów,

8) nadzór i udział w tworzeniu punktów selektywnego zbierania odpadów,

9) dokonywanie corocznej analizy i sporządzanie sprawozdań i informacji ze stanu gospodarki odpadami,

10) przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów,

11) współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska i innym instytucjami w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
 

G. W zakresie rolnictwa:

1) prowadzenie spraw związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą na terenie Gminy,

2) prowadzenie spraw związanych z łowiectwem na terenie Gminy,

3) współdziałanie z powiatowym lekarzem weterynarii w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierząt,

4) wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy o ochronie środowiska, ochronie przyrody, gruntów rolnych i leśnych, prawa wodnego, w tym zapobieganie chorobom drzew i zwalczanie ich skutków,

5) współdziałanie z organizacjami rolników,

6) prowadzenie spraw związanych ze spisem rolnym,

7) realizowanie zadań w zakresie obowiązującej sprawozdawczości dotyczącej spraw rolnych,

8) realizacja zadań Gminy określonych w ustawie o ochronie zwierząt,

9) prowadzenie spraw związanych z agroturystyką,

10) prowadzenie spraw określonych w ustawie o Funduszu sołeckim i aktach wykonawczych do tej ustawy.
 

H. W zakresie obsługi jednostek pomocniczych:

1) organizacja i przeprowadzanie zebrań wiejskich w sprawie wyboru organów jednostek pomocniczych,

2) organizacja i przeprowadzanie konsultacji z mieszkańcami w sprawie zniesienia, połączenia lub podziału sołectwa,

3) organizacja i pomoc w przeprowadzeniu corocznych zebrań Burmistrza z mieszkańcami sołectw,

4) opracowywanie projektów statutów jednostek pomocniczych i ich zmian,

5) prowadzenie rejestru jednostek pomocniczych,

6) obsługa administracyjna Rad Sołeckich.  

W górę
Wiadomości
16-08-2017
I stopień zagrożenia pogodowego
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje wystąpienie burz z opadami deszczu od 10 mm do 20 mm (lokalnie do 40 mm) oraz porywami wiatru do 70 km/h, przewiduje się także lokalnie opady gradu.Prawdopodobieństwo: 80% (Burze z gradem). Jest to pierwszy (najlżejszy) stopień zagrożenia pogodowego, jednak prosimy o bieżące monitorowanie sytuacji na mapach pogodowych, aby uniknąć ewentualnych strat materialnych. http://pogodynka.pl/ostrzezenia
czytaj więcej...
16-08-2017
Drodzy mieszkańcy POMAGAMY!
"Drodzy mieszkańcy miasta Dzierzgoń i okolic! Apeluję o pomoc w zbiórce na rzecz poszkodowanych rejonów Borów Tucholskich i Kaszub po piątkowej nawałnicy. Wiele okolicznych miejscowości wciąż odcięta jest od świata, pozbawiona prądu i wody. Rzeczy najbardziej potrzebne to:Kołdry, śpiwory, koce, ręczniki, baterie, latarki, łopaty, miotły, grabie, folie malarskie i spożywcze, benzyna 95, smary do pił, plandeki (nawet dziurawe), rękawice, worki na śmieci, naczynia jednorazowe, świece, ręczniki papierowe, papier toaletowy, woda, napoje w małych butelkach, żywność długoterminowa, jeżeli ktoś posiada agregat bądź przyczepę kempingową (na jakiś czas). Zbiórkę organizuję w Dzierzgoniu ul. Odrodzenia 4, I piętro w godz. 9-16 do 18.08.2017Po godzinie 16 proszę się kontaktować na numer 505 593 048 Nie bądźmy obojętni i okażmy solidarność z poszkodowanymi!" Barbara Stańko-Jurczyńska
czytaj więcej...
14-08-2017
Festiwal Smaków - Zjazd Food Trucków
W niedzielę 13 sierpnia na skwer przy Dzierzgońskim Ośrodku Kultury wjechały pojazdy wypełnione pysznym jedzeniem. Niemal przez cały dzień można było skosztować smakołyków z całego świata: zrollowane lody tajskie, kubańskie sandwiches, wołowa kofta oraz tortilla to tylko wybrane pozycje z bogatego menu restauracji na kółkach. Oprócz pysznego jedzenia przygotowaliśmy moc atrakcji dla najmłodszych: trening na trampolinach z Rusz się z Beti, malowanie twarzy, brokatowe tatuaże, plecione warkoczyki, gigantyczne bańki mydlane, miejsce do malowania farbami, wata cukrowa oraz popcorn. Kurz po imprezie opadł, ale emocje nadal w nas. Było smacznie, kolorowo i wesoło. Dziękujemy za tak liczne przybycie Wam mieszkańcy i goście Dzierzgonia! Mamy nadzieję, że to wydarzenie będzie odbywać się co roku. Macie ochotę? Więcej zdjęć DOK
czytaj więcej...
14-08-2017
Festiwal Czterech Kultur
Zapraszamy Państwa na Festiwal Czterech Kultur!Już 19 sierpnia (sobota) od godz. 17:00 przed Dzierzgońskim Ośrodkiem Kultury :D
czytaj więcej...
11-08-2017
Ocena jakości wody w miejscu wykorzystywanym do kąpieli
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Malborku stwierdza, że woda w Jeziorze Kuksy jest przydatna do kąpieli.
czytaj więcej...

Kalendarz

Fotogaleria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copytright © 2008 Gmina Dzierzgoń. Wszelkie prawa zastrzeżone. Licznik odwiedzin: 1234326
webmasters: K.S. & S.R.